woensdag 25 mei 2011

Juf Natuur in Noorderpark en Vliegenbos


Op dinsdag- en woensdagmiddag is Mevrouw SchrijfTaal Juf Natuur op twee prachtige plekken in Amsterdam Noord. Op de dinsdagmiddagen is er een kennismakingscursus in het Noorderpark. Gisteren was dat echt kennismaken met een nieuw groepje kinderen. Ze leerden het verschil tussen natuur en niet-natuur, grepen afval uit de struiken en het water en legden een boom van takken, schors en blaadjes. Ze begonnen ook spontaan te tekenen en gedichtjes te schrijven. Een groepje naar het hart van Mevrouw SchrijfTaal!


De verdiepingscursus in het Vliegenbos loopt nu ruim een maand op de woensdagmiddag. Vanmorgen werden net op tijd de zeven en potloepen bezorgd. De bezorger zei: 'Ik heb geloof ik een doos met harken voor u.' Ik antwoordde: 'Zeven.' 'Nou het zijn er wel wat meer hoor,' zei hij. Ik: 'Het zijn zéven.' Grappige verwarring. Met acht van de vijftien zeven en de koffer met potloepen fietste ik naar het Vliegenbos. De zeven zijn lekker stevig. Van de potloepjes is er al eentje gebroken door een onstuimig kind. Een opa probeert het potje te lijmen.


In ieder geval werden er heel interessante beestjes uit het water gevist en bekeken: watervlooien, kreeftachtige beestjes, kleine visjes en kevertjes. Waarschijnlijk fietst Juf Natuur aanstaande dinsdag met zeven zeven en een koffer met potloepjes naar het Noorderpark.

Geen opmerkingen: