zondag 27 februari 2011

Verhalen uit Noord en Zuid

Ton van Erp verzorgde de muziek

Vandaag was er een delegatie uit Amsterdam Zuid bij het Hart op de Tong. Deze vier dames vertelden me dat er in hun buurt allerlei wijkgebouwen worden gesloten. Daardoor dreigt onder andere hun schrijfclub dakloos te worden. Een tikje angstig vroeg één van hen me, of het Zonnehuis ook met sluiting bedreigd werd.  Daar is mij niets van bekend. Sterker nog: een aantal bewoners van Tuindorp doet er alles aan om het Zonnehuis te vullen met verbindende activiteiten. Opdat iedereen de weg naar elkaar en naar het Zonnehuis weet te vinden. Zoals vanmiddag deze dames uit Zuid met hun mooie verhalen en gedichten. Ze blijven meer dan welkom om hun verhalen naar deze kant van het IJ te brengen. 

NB: volgende week vindt het Hart op de Tong weer plaats, bij wijze van uitzondering dus twee zondagmiddagen achter elkaar. 

4 opmerkingen:

HG zei

Het zou jammer zijn als het Zonnehuis wegbezuinigd wordt!

Begin komende maand hebben we allemaal de kans om via de stembus commentaar te leveren op de bezuinigingen van het gedoogkabinet!

Wilma van den Akker zei

Volgens mij kan dat niet eens, het Zonnehuis wegbezuinigen.

Fijn dat je er was vanmiddag!

Tot gauw, Wilma

het Zonnehuis zei

Hoi Q,

Er kan inderdaad niet bezuinigd worden op het Zonnehuis, wij zijn namelijk een particuliere onderneming.

Wij doen er alles aan om het Zonnehuis het bruisende middelpunt van Tuindorp te laten zijn. Samen met onze enthousiaste buurtbewoners.

Groet,
het Zonnehuis

Wilma van den Akker zei

Kijk, dat bedoel ik :-) Hoera voor het Zonnehuis!

Groetjes