zondag 4 september 2011

Voor mijn vadertje


Mind your matter

Toen hij nog groot was
stond hij met zijn rug
tegen de gladgelakte deur
van de servieskast
ving mijn eerste stappen op

Alles, alles kon hij maken
SRV-wagens, het treintje van Artis
een driewieler met aanhanger
de dode goudvis
het leven door een lasbril

Ik schaterde met mijn broertje
achterop – ma hield ons in de gaten
schoof vitrage opzij

Een kleine halve eeuw later
blijkt veel onherstelbaar, een stok
met vakantieschildjes nauwelijks toereikend
na geen vijfhonder meter verbijten
moet hij nodig

4 september 2011





6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ach oude herinneringen ik zucht
verlang er wel eens naar.
Je heb het mooi geschreven
groet Catharina

Wilma van den Akker zei

Dank je wel, Catharina!

Karin de Graef zei

MOOI!! Je buuf

Wilma van den Akker zei

Dankjewel, Karin! Glimmende dichterbuuf :-)

Sieneke zei

Hiervan schiet ik even vol. Gaat nl. ook over mijn vadertje. Mooi, Wilma... dank je wel. Sien

MP zei

Schitterend geschreven. Ze worden inderdaad echt oud. Binnenkort weer eens bij ze op bezoek gaan.

groeten,
John van den Akker